کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

برگزاری عزاداری محرم در مشهد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی

  • کد خبر: ۳۸۵۹۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
برگزاری عزاداری محرم در مشهد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی
برگزاری مراسم عزاداری درماه‌های محرم و صفر صرفا در اماکن و فضا‌های باز با رعایت فاصله‌گذاری از هر چهار طرف حداقل دو متر و با حداقل میزان تجمع باید باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،با اعلام این خبر تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، برگزاری مراسم عزاداری درماه های محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری از هر چهار طرف حداقل دو متر و با حداقل میزان تجمع باید باشد و برگزاری عزاداری‌ها در مکان‌های مسقف ممنوع است.


دکتر سید کاظم فرهمند  افزود: رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم به حداکثر دو ساعت، ممنوعیت جابه‌جایی هیاتها و حرکت دسته‌ها، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه‌زنی و زنجیرزنی با زنجیر شخصی در محل مراسم بدون جابه‌جایی، ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در عزاداریها و استفاده مستمر از ماسک در زمان برگزاری مراسم را از نکات مورد تاکید در این دستورالعمل برشمرد.


قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم و صفر ممنوع است و نذورات باید برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شوند.

 

فرهمند افزود: نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به‌دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته‌بندی می‌شود و این نذورات باید در سایر اماکن توزیع شود تا از تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت خودداری شود.


وی ادامه داد: برپایی هر نوع ایستگاه‌صلواتی، توزیع نذورات و چای در موکب‌ها، خیمه‌ها، و چادرها در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است.

 

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در ایام محرم و صفر امسال هیات‌ها مجاز به برگزاری مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) در اماکن مذهبی نیستند گفت: تولیت‌های اماکن مذهبی می‌توانند نسبت به برگزاری مراسم در فضاهای باز اماکن مذهبی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در چارچوب ضوابط کلی یاد شده اقدام کنند.


فرهمند افزود: برگزاری نماز جماعت در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن مسقف دارای شرایط بهداشتی و تهویه با یک چهارم ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری حداقل دو متر از هر طرف و استفاده از ماسک و نیز همراه داشتن وسایل شخصی بلامانع است.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->